کاربردهای مستربچ سفید در تولید فیلم

کاربردهای مستربچ سفید در تولید فیلم

شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که علت سفید و درخشنده بودن برخی از اقلام پلاستیکی نظیر بطری ها و لیوان های یک بار مصرف چیست. یکی از مواد پر طرفدار و در عین حال پر کاربرد در تولید محصولات پلاستیکی، مستربچ است. این ماده در تولید بطری و لیوان های یک بار مصرف، محصولات پلاستیکی و فیلم های تک لایه و چند لایه به کار می رود. مستربچ دارای رنگ های متنوع است اما رنگ سفید این ماده پر کاربرد بوده و در تولید محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی هر چه بیشتر مستربچ سفید بپردازیم.


مستربچ سفید چیست ؟


مستربچ سفید از مواد اولیه ای همچون بیس پلیمری، گریدهای دی اکسید تیتانیوم و سایر مواد افزودنی دیگر تولید شده است. از طرفی این ماده دارای رنگ دانه قوی است که در تولید محصولات پلاستیکی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که محصولات پلاستیکی را در اطراف خود می بینید حتما متوجه رنگ سفید این محصولات شدید و این سوال در ذهن شما خطور کرده که دلیل این همه درخشندگی و سفیدی محصولات پلاستیکی چیست؟ مستربچ سفید ماده ای موثر است و برای تقویت و بهبود محصولات پلاستیکی، قالب گیری ترزیقی و فیلم های پلیمری در صنایع به کار گرفته می شود.


انواع مستربچ سفید


مستربچ سفید دارای میزان مصرفی از تیتان می باشد که اغلب همین میزان مصرفی از تیتان شفافیت های متفاوتی را در مستربچ سفید ایجاد می کند. البته طیف این رنگ در مستربچ سفید متغییر است که در برخی تیره و برخی دیگر شفاف به نظر می رسد. با توجه به کارآیی این مصول دو نوع مستربچ سفید در بازار موجود است که شامل مستربچ سفید یخچالی و مستربچ صدفی می باشد. بیشترین کاربرد مستربچ سفید در فیلم های چند لایه، ظروف یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی است. به طور کلی مزایای مستربچ شامل مواردی همچون ایجاد رنگ سفید، افزایش مقاومت در برابر اشعه های خورشید و تغییرات آب و هوایی است.

مزایای مستربچ سفید چیست ؟


- توانایی حفظ پایداری شیمیایی رنگدانه ها را دارد
- کار با آنها آسان است
- این رنگدانه برای محیط زیست مضر نیست
- آنها می توانند به راحتی ادغام شوند و پراکندگی مناسبی داشته باشند
- برای مواد غذایی با توجه به کیفیتی که دارند مناسب نیز می باشند از طرفی می توان از آنها برای قالب گیری بادی و تزریق نیز استفاده کرد.
- محصولات نهایی با کیفیتی از آنها تولید می شود.
- رنگ عالی تولید شده توسط مستربچ سفید هر چه تمام تر موجب براقی و درخشندگی محصولات پلاستیکی می شود.


کاربردهای مستربچ سفید


در قسمت قبل به برخی از مزایای مستربچ سفید پرداختیم در ادامه کاربردهای مستربچ سفید را برای شما بیان خواهیم کرد:
- گونی های بافته شده
- تولید فیلم های نازک و اکسترود شده
- ساخت فیلم هایی با بهترین کیفیت
- ساخت فیلم های سفید براق و شفاف با بهترین سطوح چاپ
- ترموفرینگ
- پروفیل و ورق اکستروژن
- بسته بندی اقلام
مستربچ با توجه به مزایای بیشماری که دارد از آن در صنایع برای موارد ذکر شده نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در تولید محصولات بسته بندی به کار می رود به همین خاطر از فاسد شدن مواد غذایی نیز جلوگیری می کند. از طرفی در برابر شرایط آب و هوایی نیز مقاومت بالایی دارد و از خراب و فاسد شدن محصولات نیز جلوگیری می کند. از این محصول در تولید فیلم نازک و گونی بافتنی نیز به عنوان سپری برای اشعه ماوراء بنفش نیز استفاده می شود. از ویژگی های مطلوب مستربچ سفید می توان به مواردی همچون رنگ روشن، خیره کننده، قدرت رنگ دهی بالا، پراکندگی خوب، غلظت بالا، سفیدی خوب، قدرت پوشش قوی و مقاومت در برابر حرارت اشاره کرد.

مشخصات ظاهری مستربچ سفید


از نظر شکل ظاهری مستربچ دارای ظاهری صاف و صیقلی است که همین ظاهر صاف و صیقلی نشان دهنده شفافیت و کیفیت بالای این محصول است. یک مستربچ سفید و ایده آل بکار رفته در تولید فیلم دارای ویژگی هایی نظیر سطح صیقلی، ظاهر شفاف، سطح صاف و بدن برش است. علاوه بر عامل تعیین کننده کیفیت مستربچ غیر از سطح صاف و صیقلی، میزان پیگمنت مصرفی به کار رفته در آن نیز هست که این دو عامل نقش بسزایی در کیفیت این ماده دارند.

نکات مهم قبل از خرید مستربچ سفید


به دلیل کارآیی بالایی که دارد اغلب از مستربچ سفید در تولید فیلم های محافظ، الیاف، لمینیت، پوشش اکستروژن و قالب گیری تزریقی استفاده می شود. با توجه به کاربردهای بیشمار این محصول می توان قبل از خرید به برخی از نکات مهم توجه داشت. از جمله نکات مهم در زمان خرید مستربچ سفید این است که هدفتان را از قبل مشخص کنید و از طرفی استفاده از آن در فضای باز و بسته نیز اهمیت بالایی دارد و باید این مورد را مشخص کنید و مطابق با نوع فضا از مستربچ استفاده کنید.


سخن پایانی


مستربچ ها افزودنی هایی هستند که برای ایجاد رنگ و خواص به مواد پلاستیکی استفاده می شوند در واقع یکی از برجسته ترین مستربچ ها، مستربچ های سفید است که با توجه به مزایای مختلف ارائه شده توسط مستربچ های سفید، آنها نقش مهمی در ایجاد خواص به اقلام پلاستیکی دارند. از جمله مزایای مستربچ سفید می توان به مواردی همچون محصولات نهایی با کیفیت بالا، کارکرد آسان، پراکندگی عالی، عملکرد رنگ عالی و ایمن بودن برای بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد.
مستربچ سفید به عنوان یک ماده مهم برای بسته بندی اقلام در نظر گرفته می شود زیرا از فاسد شدن مواد غذایی به طرز چشم گیری محافظت می کند در حقیقت لایه محافظ این ماده می تواند از محتویات موجود در بسته حتی در شرایط آب و هوایی سخت محافظت کند. از طرفی محصولات ساخته شده از مستربچ های سفید از نظر خواص فیزیکی بهترین هستند مستربچ سفید به بهبود مقاومت حرارتی، افزایش شفافیت و سفیدی محصول نیز کمک شایانی می کند. مستربچ سفید نقش مهمی در عمل به عنوان یک سپر محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش ایفا می کند در ضمن این ماده برای کاربرد فیلم نازک و گونی بافته مناسب است.

هم اکنون با ما تماس بگیرید
@modiranpolymer modiranpolymer
09201004507 011-42434507~8

 

آدرس

آدرس کارخانه :

استان مازندران- شهرستان سوادکوه شمالی- شیرگاه- شهرک صنعتی بشل- فاز 1- خیابان صنعتگران 1

تلفن: 01142434507

فکس: 01142434508

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلگرام: @modiranpolyemr

گواهینامه ها

گواهینامه ایزو مدیران پلیمر شهران