چگونه می توانید با استفاده از مستربچ پلیمری، هزینه‌ های تولید را کاهش دهید؟

چگونه می توانید با استفاده از مستربچ پلیمری، هزینه‌ های تولید را کاهش دهید؟

بازارهای بی ثبات جهانی پیامد های بسیار زیادی را برای سازمان های تولیدی در جریان خواهد داشت. از افزایش هزینه‌ های انرژی گرفته تا نوسانات ناگهانی در هزینه‌ های مواد خام، موانعی هستند که به صورت غیرقابل پیش بینی زنجیره‌ های تامین را بی‌ ثبات می‌ کنند و کار را برای تولید کنندگان سخت می‌ سازند. با سخت‌ تر شدن تأمین منابع، تعداد زیادی از مواد خام، نوسانات قیمت کالا ها ممکن است فقط یک اتفاق موقت نباشد و این موضوع که هزینه‌ های اضافی کاهش داده شود تا باعث جلوگیری از افزایش قیمت تولیدات شوند، تنها به خود تولید کنندگان بستگی خواهد داشت.


مستربچ چیست؟


مستربچ آنتی استاتیک یک مورد از افزودنی‌ های شیمیایی است که به عنوان یک ماده ی ضد الکتریسیته ساکن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به صورت عمده در تولید مواد پلاستیکی و الیاف مصنوعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که بتواند اثرات منفی الکتریسیته ساکن را تا حدی کم کند. مستربچ آنتی استاتیک به عنوان یک ماده ی افزودنی ضروری در صنایع تولید قطعات الکترونیکی، تولید فیلم های پلاستیکی و تولید الیاف مصنوعی و دیگر صنایع مشابه، به کار می‌ رود. مستربچ آنتی استاتیک، به طور کلی ترکیبات مختلفی مثل ترکیبات آمینی، فسفات‌ ها و سولفونات‌ ها را شامل می شود. این مواد تحت عنوان یک لایه نازک در سطح محصول قرار گرفته و با تخلیه الکتریکی ایجاد شده در محصول برخورد می‌ کند. سپس، این لایه شیمیایی باعث جلوگیری از شارژ الکتریکی سطح محصول می‌ شود.


انواع مستربچ ها


1. رنگی
2. افزودنی
3. پرکننده
در جهت تغییر خواص، تغییر رنگ، فرآیند پذیری آسان و کاهش قیمت، یکی از این نوع مستربچ ها مورد استفاده قرار می گیرد.


روش های کاهش هزینه با استفاده از مستربچ پلیمری


استفاده از مستربچ پلیمری یک روش بسیار خوب برای کاهش هزینه‌ های تولید است. همچنین باعث کاهش هزینه های حمل و نقل نیز می شود. در این بخش با بعضی از روش‌ های کاهش هزینه با استفاده از مستربچ پلیمری آشنا می‌شویم:
۱ . کاهش مصرف مواد: به وسیله ی مستربچ پلیمری، شما می‌ توانید مواد اولیه را به صورت مرکزی تهیه کنید و به خاطر همین موضوع به تعداد مواد کمتری احتیاج خواهید داشت.
۲ . بهبود کیفیت محصول: با استفاده از مستربچ پلیمری، شما می توانید کنترل بهتری روی فرمولاسیون و کیفیت محصول داشته باشید که باعث می شود تا ضایعات و بازسازی مواد کاهش یابد.
۳ . افزایش بهره‌ وری: به وسیله ی مستربچ پلیمری، شما می‌ توانید فرآیند های تولید را بهتر انجام دهید و بهره‌ وری را بالا ببرید.
۴ . کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات: با استفاده از مستربچ پلیمری، می‌ توانید تجهیزات و دستگاه‌ های تولید را بهبود ببخشید و در نتیجه هزینه‌ های نگهداری و تعمیرات را نیز می توانید تا حد زیادی کاهش دهید.
۵ . بارهای استاتیکی تا خد زیادی باعث جذب گرد و غبار در سطح محصولات می شوند که لازم است تا به صورت مکرر پاکسازی انجام شود و هزینه هایی برای تمیز کردن محصولات را به وجود می اورد. با استفاده از مستربچ آنتی استاتیک، این مشکل را می‌ توان کاهش داد و هزینه‌ های اضافی را کم کرد.


چگونگی کاهش هزینه های تولید به وسیله ی مستربچ پلیمری


استفاده از مقدار درست و کم اجزای تشکیل دهنده‌، باعث کاهش هزینه‌ ی مواد اولیه و سنتز این پلیمر ها نسبت به دیگر محصولات پلیمری شده است. به خاطر همین موضوع از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. استفاده از مستربچ باعث صرفه‌ جویی در وقت، انرژی، و در نتیجه ی همه ی این موارد باعث صرفه جویی در صرف هزینه نیز می‌ شود. این ترکیبات به سادگی قابل ذخیره‌ کردن هستند و به راحتی می توان آن ها را جا به‌ جایی کرد. باعث مصرف مقدار کمتری از پیگمنت یا افزودنی می شود و همچنین خواص و رنگ محصولات را نیز بهبود می‌ بخشند. با این روش‌ ها، می‌توانید هزینه‌ های تولید خود را کاهش داده و به سود دهی بیشتری توسط این محصول دست پیدا کنید.

دو نمونه مستربچ و موارد کاهش هزینه ی تولید


دو نمونه مستربچ و موارد کاهش هزینه ی تولید


مستربچ پرکننده (فیلر) کربنات کلسیم (CaCO3) که یکی از پر کاربرد ترین مستربچ ها در صنعت پلاستیک است و به کاهش هزینه های تولید و بهبود برخی از خواص اقلام نهایی کمک می کند.
توسط موارد ذکر شده هزینه های نهایی تولید محصول کاهش یافته و باعث سود دهی بیشتر می شود:
1. عدم دانه زدگی در محصول نهایی
2. فیلتر پذیری خوب (جلوگیری از تجمع مواد پشت فیلترها و عدم گرفتگی فیلتر)
3. بهبود جوش پذیری و چاپ پذیری
4. بدون تغییر رنگ
5. بدون از دست دادن براقیت
6. بهبود شکل پذیری محصولات نهایی
7. دوخت پذیری بسیار مطلوب محصول نهایی در فیلم های بسته بندی
نمونه بعدی از انواع مستربچ ها به نام مدل های پر کننده معروف است. در واقع این دسته از محصولات باعث افزایش حجم پلاستیک نهایی می شوند و به همین علت ماده نهایی تولید شده نسبت به نمونه ی اولیه خودش حجم و ساختار بزرگتری خواهد داشت. همین مورد باعث می شود تا میزان استفاده از دانه های گرانولی اولیه بسیار کاهش پیدا کند و در مصرف هزینه ی افراد تولید کننده صرفه جویی شود. یا به عبارت ساده‌ تر می توان گفت گه اکثر تولید کنندگان در واقع از این مدل مستربچ برای کاهش قیمت تمام شده ی محصول خودشان استفاده می کنند. خود همین عامل باعث شده تا در سال‌ های گذشته محبوبیت این نوع دچار افزایش شود.


نتیجه گیری


با توجه به این تحلیل‌ ها، استفاده از مستربچ پلیمری به عنوان یک روش موثر برای کاهش هزینه‌‌های تولید و افزایش سود دهی در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است. این روش باعث بهبود عملکرد و کارایی فرآیندهای تولید شده و در نتیجه باعث افزایش رقابت ‌پذیری و سود دهی شرکت‌ ها خواهد شد.

هم اکنون با ما تماس بگیرید
@modiranpolymer modiranpolymer
09201004507 011-42434507~8