نرم کننده گرانول پلیمری چیست؟ معرفی انواع نرم کننده گرانول

نرم کننده گرانول پلیمری چیست؟ معرفی انواع نرم کننده گرانول

برای تولید محصولات پلاستیکی و پلیمر از مواد اولیه ای همچون نرم کننده گرانول استفاده می شود. در واقع شکل این مواد اولیه به صورت گوی شکل و کروی است که به عنوان یک ماده اصلی در تولید محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. اما در پاسخ به اینکه نرم کننده گرانول از چه چیزی تشکیل شده است باید بیان کنیم که این ماده حاصل بازیافت ضایعات پلاستیکی است و یا اینکه از مواد اولیه پتروشیمی ها به دست می آید. در ادامه به بررسی مفهوم، مزایا و انواع نرم کننده گرانول پلیمری خواهیم پرداخت.


نرم کننده گرانول پلیمری


نرم کننده گرانول پلیمری افزودنی هستند که برای انعطاف بخشیدن به محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به مواد روغنی دارد البته نقطه جوش این مواد بالا می باشد. در زمان تولید محصولات پلاستیکی می توان با استفاده از این افزودنی مواد پلاستیک را از حالت خشک به نرم تبدیل کرد و انعطاف پذیری بالایی به آنها بخشید.


مزایای استفاده از نرم کننده گرانول پلیمری


نرم کننده گرانول پلیمری یکی از مواد اولیه اصلی در تولید محصولات پلاستیکی است در واقع این ماده افزودنی دارای مزیت های زیادی است که همین امر موجب استفاده از آن در محصولات پلاستیکی می شود.
یکی از مزیت های مهم استفاده از این افزودنی انعطاف پذیری بالای محصولات پلاستیکی می شود که طی این امر مواد پلاستیکی از حالت سخت خارج و به حالت نرم تغییر شکل می دهند. از طرفی موجب شکل پذیری بهتر و قابلیت کششی بالا در محصولات پلاستیکی می شود. از مزیت های دیگر نرم کننده گرانول پلیمری افزایش چقرمگی گرانول است که در پی آن در حالت مذاب ویسکوزیته و مدول مواد پلاستیکی را کاهش می دهد.

انواع نرم کننده های گرانول پلیمری


انواع متنوعی از نرم کننده گرانول پلیمری موجود است که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته هر کدام از نرم کننده های پلیمری، کاربردهای فراوانی دارند و در کل موجب افزایش پایداری مواد پلیمری می شوند. استفاده از این افزودنی ها موجب افزایش مقاومت و انعطاف پذیری پی وی سی می شود و در صورت بالا بردن مقاومت این مواد اجازه شکستگی و فشار را در مواجه با اعمال فشار به آن نمی دهد. در ادامه انواع نرم کننده گرانول پلیمری را بیان خواهیم کرد و به شرح هر کدام از نرم کننده خواهیم پرداخت.

نرم‌کننده های گرانول ثانویه


نرم کننده گرانول ثانویه در واقع یک نوع از نرم کننده گرانول پلیمری است که نسبت به نرم کننده گرانول اولیه، از مقاومت، پایداری و انعطاف پذیری کمتری برخوردار است. البته یکی از مزایای استفاده از این محصول کاهش هزینه تولید آن است که در مقایسه با نوع اولیه آن هزینه کمتری پرداخت می شود.

نرم‌کننده های اپوکسی


نرم کننده های اپوکسی در دمای پایین نیز از خاصیت انعطاف پذیری مطلوبی برخوردار است که در پی این ویژگی از آن در تولید فیلم های شفاف، روکش کابل و چرم مصنوعی استفاده می شود.

نرم‌کننده های گروه فسفات


یکی از گران قیمت ترین نرم کننده گرانول پلیمری، نرم کننده گروه فسفات است که با توجه به قیمت بالای آن کاربرد محدودتری دارد و در برخی از موارد خاص به کار می رود. از ویژگی های نرم کننده گروه فسفات می توان به سمی بودن آن ، اثر گذاری مناسب و مقاومت بالای آن در برابر حلال ها اشاره کرد.


مهمترین نکات در خرید گرانول


یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان در صنعت پلاستیک، تولید مواد اولیه گرانول با قیمت و کیفیت مناسب است. در ادامه به برخی از نکات و موارد مهم در زمان خرید گرانول اشاره خواهیم کرد.

قیمت


یکی از مهمترین نکات مهم در زمان خرید گرانول و سایر محصولات توجه کردن به قیمت است. البته با توجه به عدم دستیابی به نرخ مشخص برای این محصول اغلب تولید گنندگان گرانول قیمت های مختلفی را بیان خواهند کرد. البته قیمت جهانی مواد پتروشیمی و همچنین نوسانات قیمت ارز در بازار از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت گرانول هستند که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دارند. بنابراین با توجه به این امر قبل از هر چیز باید از مراکز معتبر فروش گرانول قیمت گرانول را جویا شوید تا با بررسی قیمت مناسب اقدام به خرید گرانول کنید.


کاربرد مربوطه


خریدار باید با توجه به محصولی پلیمری که قرار است تولید کند اقدام به خرید گرانول مورد نظر کند. در واقع انتخاب گرانول متناسب با محصول تولیدی از نکات مهم و ضروری در زمان خرید گرانول است.


نوع گرانول مصرفی


کیفیت مواد به کار رفته در تولید گرانول نیز یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید گرانول است. در واقع کیفیت مواد به کار رفته در تولید گرانول بر کیفیت نهایی آن تاثیر زیادی دارد. با توجه به اینکه در تولید گرانول از مواد درجه یک، درجه دو و در برخی از موارد از مواد بازیافتی استفاده می شود به همین دلیل باید در زمان خرید گرانول توجه ویژه ای به نوع گرانول مصرفی داشت.


مهمترین عوامل موثر بر کیفیت گرانول


در کیفیت تولید گرانول پلیمری عوامل مختلفی هستند که تاثیر زیادی بر کیفیت گرانول دارند که در ادامه برخی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت گرانول را مورد بررسی قرار می دهیم.


کیفیت مواد اولیه


کیفیت مواد اولیه بکار رفته در تولید گرانول پلیمری یکی از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت نهایی گرانول می باشد. در تولید گرانول از مواد نو و بازیافتی استفاده می شود که مواد نو به کار رفته در تولید گرانول، پودر درجه یک پتروشیمی است. البته مواد بازیافتی به کار رفته در تولید گرانول نیز در مراحل بازیافت ضایعات، شسته و به صورت پرک در می آید. بنابراین کیفیت مواد اولیه به کار رفته در گرانول تاثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی تولید گرانول دارد.


دستگاه گرانول ساز


در صنعت پلاستیک، تولید کنندگان زیادی هستند که در زمینه تولید گرانول از مواد نو و بازیافتی فعالیت می کنند به همین خاطر تقاضا برای خرید دستگاه گرانول ساز نیز به مراتب افزایش می یابد. این دستگاه یکی از پر کاربردترین دستگاهی است که در رابطه با تولید گرانول از مواد نو و بازیافتی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه گرانول ساز کارآیی بالایی دارد در حقیقت در صورت عملکرد نادرست این دستگاه در خط تولید گرانول اختلال ایجاد خواهد شد.


سخن پایانی


نرم کننده گرانول پلیمری یکی از مواد اولیه محصولات پلاستیکی است که در انعطاف پذیری و کیفیت این محصولات نقش بسزایی دارد. این ماده حاصل بازیافت ضایعات پلاستیکی است و یا اینکه از مواد اولیه پتروشیمی ها به دست می آید.

هم اکنون با ما تماس بگیرید
@modiranpolymer modiranpolymer
09201004507 011-42434507~8

 

آدرس

آدرس کارخانه :

استان مازندران- شهرستان سوادکوه شمالی- شیرگاه- شهرک صنعتی بشل- فاز 1- خیابان صنعتگران 1

تلفن: 01142434507

فکس: 01142434508

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلگرام: @modiranpolyemr

گواهینامه ها

گواهینامه ایزو مدیران پلیمر شهران